„Marca comercială a anului 2017” – concurs pentru întreprinderi şi organizaţii

„Marca comercială a anului 2017” – concurs pentru întreprinderi şi organizaţii

Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) anunță lansarea concursurilor „Marca comercială a anului 2017” și “Premiul pentru realizări în domeniul calității 2017”.

Anuțul privind lansarea concursurilor a fost făcut de Directorul general AGEPI, Lilia Bolocan și Președintele CCI, Sergiu Harea, în cadrul unei conferințe de presă desfășurată pe 7 februarie curent.

La ediția a XV-a a concursului „Marca comercială a anului 2017″ pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, precum şi persoane fizice care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul țării. La concurs se admit doar mărcile comerciale (naţionale şi străine) care la momentul depunerii cererii de participare sunt înregistrate şi valabile pe teritoriul Republicii Moldova, conform legislaţiei în vigoare.

Participanții vor concura pentru premiul mare – Mercuriul de Aur, medaliile de aur, de argint şi de bronz.

Ediţia curentă a concursului numără în total 12 nominalizări şi 11 categorii la care pot aplica pretendenţii la cele mai onorifice distincţii oferite pentru rezultate remarcabile dovedite:

A. Nominalizarea conform criteriilor de consum: „Aprecierea consumatorilor” și „Marcă locală”;

B. Nominalizările conform criteriilor de profesionalism: Nominalizarea „DEBUTUL ANULUI”; „EXPORT”; „INTER”; „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; ”MARCĂ CONSACRATĂ”; Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”; Nominalizarea „REBRANDING”; în premieră ”FEMEIA ÎN AFACERI”; „LIDERUL ANULUI” și „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”.

”Femeia în afaceri” – Participarea la această nominalizare este deschisă pentru mărcile companiilor producătoare de bunuri şi prestatoare de servicii, care sunt conduse de o femeie. Această nominalizare are ca scop evidențierea forței feminine care se regăsește în top managementul companiilor și aprecierea la justa valoare a competențelor acestora în afaceri.

”Liderul Anului” – cea mai de succes strategie a mărcii comerciale pe teritoriul Republicii Moldova. La această nominaţie sunt invitate să participe cele mai competitive mărci pentru a-şi etala succesul în raport cu concurenţii săi.

”IMM-ul Favorit al Anului” – nominalizare dedicată întreprinderilor în cadrul cărora activează până la 70 de angajați și dovedesc rezultate remarcabile prin promovarea și dezvoltarea mărcii pe care o dețin. Evaluarea se va face în baza criteriului numărului de salariați ai companiei, dar și a rezultatelor înregistrate prin realizarea strategiei mărcii comerciale, fapt ce va permite o concurare echitabilă în raport cu alte companii.

De asemenea, participanții înscriși la concurs beneficiază de un set de facilități din partea Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, și anume: organizarea seminarelor în domeniul proprietății intelectuale pentru angajații participanților la concurs; promovarea mărcilor laureate ale concursului în publicațiile AGEPI; consultanță gratuită la înregistrarea mărcilor și servicii de prediagnoză a proprietății intelectuale.

Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova.

Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor”, care are drept scop identificarea companiilor ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității, este la cea de a IV-a ediție, fiind lansat în 2014 de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova în parteneriat cu Centrul Naţional de Acreditare, Institutul Naţional de Metrologie, Institutul Naţional de Standardizare și Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor.

Premiul este acordat anual pe bază de concurs companiilor și organizațiilor cu diverse forme de proprietate, persoane juridice/fizice înregistrate în Republica Moldova, care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării, pentru obținerea unor rezultate semnificative în domeniul calității produselor și serviciilor, asigurarea siguranței acestora, precum și pentru punerea în aplicare a managementului calităţii.

La concurs pot participa întreprinderi micro şi mici cu numărul angajaţilor până la 49 persoane şi suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 25 mln. lei; întreprinderi medii cu numărul angajaţilor de la 49 până la 249 persoane şi suma anuală a veniturilor de la vânzări până la 50 mln. lei; întreprinderi mari cu numărul angajaţilor peste 249 (cu excepţia întreprinderilor pe poziții monopol naturale) şi suma anuală a veniturilor de la vânzări mai mult de 50 mln. lei și desigur întreprinderile pe poziții monopol naturale și cele declarate dominante pe piețe relevante, conform prevederilor legale.

Participanții vor fi premiați după unele criterii, cum ar fi obţinerea rezultatelor performante de o calitate înaltă; creşterea valorii create pentru consumator; gestionarea activităţii bazată pe orientare strategică, stimulare şi responsabilitate; crearea parteneriatelor; promovarea creativităţii şi inovaţiei; managementul procesual; obţinerea succeselor cu ajutorul personalului; promovarea creativităţii şi inovaţiei și desigur responsabilitate pentru dezvoltare durabilă. Marele premiu al concursului este „Zeița calității”.

Câștigătorii concursurilor vor fi premiați în luna iunie, în cadrul Galei Businessului Moldovenesc.

Reamintim că, pentru titlul de „Marca comercială a anului 2016″ au concurat 110 mărci comerciale înregistrate pe piața Republicii Moldova. Cele mai multe cereri de participare au fost depuse pentru nominalizările „Favorita anului” și „Aprecierea consumatorului”. La concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității”, ediția a III-a, au luat parte 36 de agenți economici.

Cererile de participare la Concurs pot fi depuse până pe 30 martie 2018, iar dosarul până pe 17 aprilie 2018, la sediul Camerei de Comerț și Industrie: bd. Ştefan cel Mare, 151, etaj 2, of. 9; Tel/fax: 022 21-07-25, email: carolina.chiper@chamber.md, Direcţia relaţii internaţionale şi evenimente de afaceri.

Detalii despre concursul „Marca comercială a anului”, regulament și formulare de aplicare găsiți aici: http://chamber.md/cci-a-rm-da-startul-inscrierii-la-concursul-marca-come…

Mihaela Rotari

Share