Ministrul Botnari a convocat o ședință de lucru cu responsabilii de implementarea în RM a serviciului unic pentru apeluri de urgență 112

Ministrul Botnari a convocat o ședință de lucru cu responsabilii de implementarea în RM a serviciului unic pentru apeluri de urgență 112

Ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor Vasile Botnari a convocat o ședință de lucru cu responsabilii de implementarea în Republica Moldova a serviciului unic pentru apeluri de urgență 112.

Analizând planul de acțiuni privind implementarea Serviciului 112, ministrul Vasile Botnari a menționat că toate acțiunile sunt îndeplinite în termenii stabiliți, evidențiind însă importanța avansării mai rapide.

„Implementarea Serviciului 112 este un lucru foarte important pentru stat, dar și pentru cetățeni, deoarece va spori calitatea serviciilor de urgență. Sarcina este ca serviciul 112 să devină funcțional cât mai curând”, a afirmat Vasile Botnari.

Potrivit lui Liviu Oboroc, director al Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, au fost realizate un șir de acțiuni ce țin de aspectele normative și organizaționale privind funcționarea instituției, în special fiind elaborate un set de regulamente, schema de încadrare a personalului, achiziționat domain-ul www.112.md, au fost identificate sediile centrelor de preluare a apelurilor, etc.

Potrivit unui comunicat de presă, în cadrul ședinței, a fost aprobat caietul de sarcini pentru crearea infrastructurii de comunicații și a sistemului informațional automatizat al serviciului 112. Documentul a fost elaborat cu suportul unei echipe de experți internaționali.

Totodată, s-a decis inițierea licitației licitație internaționale pentru achiziționarea sistemului informațional automatizat al serviciului 112. Licitația va demara din 3 februarie 2017 și urmează să se încheie pe 15 martie 2017 – data limită de depunere a ofertelor.

Condițiile de participare la licitație, inclusiv cerințele față de ofertanți pot fi vizualizate pe http://etender.gov.md/proceduricard?pid=17279768 . Obiectivul este  să fie selectată o companie cu potențial și experiență, care se va ocupa de furnizarea softurilor, resetarea și retehnologizarea comunicațiilor.

Conform Planului de acțiuni privind implementarea Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112, testarea sistemul dat va avea loc până la finele lui 2017, iar darea în funcțiune totală urmează să aibă loc în trimestrul III 2018.

Mihaela Rotari

Share